HELP 
Hoe maakt een accountant/systeembeheerder een nieuwe gebruiker aan?
 Algemene informatie, instellingen en tips

Dit voorbeeld is bedoeld voor een accountant/systeembeheerder
  • Om een nieuwe gebruiker aan te kunnen maken dient u toegangsrechten te hebben tot de volgende onderdelen:
    • iMUIS Verkenner - Algemeen - Gebruikersbeheer - Uw gebruikersnaam - tabblad Programma's - het pakket - Systeembeheer - Gebruikers
      Deze optie dient in iMUIS Gebruikersbeheer aangevinkt te zijn om te kunnen werken met gebruikers in het pakket Gebruikersbeheer
    • Gebruiker "beheer" aanmaken in iMUIS op de server
      Bekijk een voorbeeld video op onze website
      https://www.muis.nl/instructievideos/
      De laatste video toont een voorbeeld van het aanmaken van de gebruiker 'beheer'.
    • Een online gebruiker aanmaken
      Bekijk een voorbeeld video op onze website
      https://www.muis.nl/instructievideos/
      of volg de onderstaande stappen.

Stap-voor-stap uitgelegd
  • Open een willekeurige administratie
  • Kies Menu - Beheer - Gebruikersbeheer - Gebruikersbeheer
  • Klik onderin het scherm op [Nieuwe gebruiker aanmaken].
  • Kies eerst of u een nieuwe klant wilt aanmaken, of dat u de toegangsrechten voor een medewerker van uw bedrijf gaat instellen.
  • Lees eventueel de Introductie door en klik op [Volgende]
  • In het scherm "Toekennen van rechten tot een administratie" maakt u een keuze uit:
    • Er is nog geen administratie voor deze gebruiker
      U kiest deze optie als:
      • Er voor de aan te maken gebruiker nog geen administratie is aangemaakt, maar u wel de aanmelding voor het pakket wilt afronden.
      • U niet weet tot welke administratie de gebruiker rechten heeft. U kunt dit later in iMUIS Gebruikersbeheer instellen.
    • Neem alle informatie over uit en geef toegang tot administratie
      U kiest deze optie als:
      • Er voor de aan te maken gebruiker een administratie is klaargezet, die u in de keuzelijst kunt selecteren. De aan te maken gebruiker krijgt automatisch rechten in de hier geselecteerde administratie.
      • U meerdere nieuwe gebruikers, bijvoorbeeld de medewerkers van uw kantoor,  via het pakket direct rechten wilt geven tot dezelfde administratie. U kunt ook meerdere gebruikers aanmelden zonder de gebruikers toegang te geven tot dezelfde administratie. Vink dan "Er is nog geen administratie voor
  • Nadat u uw keuze heeft gemaakt klikt u op [Volgende].
  • TIP: vanaf dit punt in de aanmeldprocedure krijgt u "Extra informatie" bij de diverse invoervelden aan de rechterzijde van het scherm.
  • In het scherm "Klantgegevens" worden de velden voor zover mogelijk gevuld met informatie uit de Basis Algemeen van de geselecteerde administratie. Controleer de gegevens, want deze worden gebruikt op de order- en incassobevestiging die naar de klant verzonden zal worden.
    Als u in het vorige scherm gekozen heeft voor "Er is nog geen administratie voor deze gebruiker", dan dient u de gegevens zelf in te vullen. Het veld Faxnummer mag eventueel leeg blijven.
  • Als alle velden ingevuld zijn klikt u op [Volgende].
  • In het scherm "Inloggegevens/modules" worden de laatste gegevens van de aanmeldprocedure ingevuld.
    • Profielgebruiker
      Kies hier aan welke profielgebruiker de nieuwe gebruiker gekoppeld wordt. De nieuwe gebruiker zal automatisch alle rechten en instellingen van de profielgebruiker overnemen, zodat u deze niet apart hoeft in te voeren. Een profielgebruiker kunt u aanmaken in het programma iMUIS Gebruikersbeheer.
    • Enkele/meerdere gebruikers aanmaken
      Kies "Enkele gebruiker aanmaken" als u één gebruiker aanmaakt
      Kies "Meerdere gebruikers aanmaken" als u meerdere gebruikers op hetzelfde adres (bijvoorbeeld de medewerkers van uw kantoor) wilt aanmelden.
    • Mobiel
      Voer hier het mobiele nummer in van de gebruiker. Dit nummer zal gebruikt worden om inloggegevens en sessiecodes per SMS naar de gebruiker te sturen.
      Het invullen van een mobiel nummer is niet verplicht.
    • E-mail adres
      Vul hier het e-mailadres van de gebruiker in. Naar dit e-mailadres zal de order- en incassobevestiging gemaild worden. Ook kan dit e-mailadres gebruikt worden voor het ontvangen van inloggegevens en sessiecodes.
    • Gebruikersnaam
      Vul hier de gebruikersnaam in waarmee de gebruiker later kan inloggen in het pakket.
      Klik op [Genereer een alternatieve gebruikersnaam] om het pakket een (niet in iMUIS voorkomende) gebruikersnaam te laten genereren.
    • Modules (voorbeelden van)
      Vink de modules aan waarmee de gebruiker gaat werken. Het totaalbedrag ex. BTW per maand wordt direct getoond.
      • Financieel
        Boekingsprogramma, Tabellen, Rapporten, Informatie
      • Kijkfunctie
        Alleen rapporten en informatieschermen
      • Uren
        Gewerkte uren invoeren en urenstaat raadplegen en afdrukken
      • BTW goedkeuren
        Klant kan door accountant opgestelde BTW-aangiftes goed- of afkeuren
      • Bankieren
        Elektronisch bankafschrift inlezen, controleren en doorboeken naar financiële administratie
      • SMS beveiliging
        Extra beveiligd inloggen. De SMS met sessiecode wordt gemaakt en verstuurd op het moment van inloggen.
    • Factuur naar
      Kies "Bedrijfsnaam" als de factuur door de klant betaald gaat worden. De klant krijgt een order- en incassobevestiging toegestuurd, de accountant een kopie hiervan.
      Kies "Uw kantoor" als de factuur door de accountant/intermediair voldaan zal worden. De klant ontvangt nu geen e-mail van KING Software, en de order- en incassobevestiging wordt naar de accountant verstuurd.
    • Banksoort
      Kies Bank of Postbank
    • Bank-/tweede bankrekening en Tenaamstelling
      Vul hier het bankrekeningnummer in waarmee het pakket betaald gaat worden. Vul bij een tweede bankrekening altijd de Tenaamstelling in.
    • Voorwaarden
      Voor belangrijke informatie over het contract dat de gebruiker aangaat met KING Software kunt u op de link naast het aankruisvakje klikken en de Algemene Voorwaarden het pakket lezen en eventueel afdrukken.
      Vink deze optie aan als u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden het pakket.
  • Klik op "Nu aanmelden".
  • Na de aanmelding
    • Order- en incassobevestiging
      Het pakket verstuurt nu een order- en incassobevestiging voor de geselecteerde modules naar de nieuw aangemaakte gebruiker (of als daarvoor gekozen is naar de accountant). Zodra de ondertekende order- en incassobevestiging is ontvangen, goedgekeurd en verwerkt door KING Software zal de accountant per e-mail bericht krijgen dat de nieuwe gebruiker toegang heeft gekregen tot het pakket.
      • Welke e-mail adressen worden er gebruikt door het pakket?
        De e-mail voor de nieuw aangemaakte gebruiker wordt verzonden naar het e-mailadres zoals dat is ingevoerd in het scherm "Inloggegevens/modules".
        De e-mail naar de accountant wordt verstuurd naar het e-mailadres van de in het pakket ingelogde accountant/systeembeheerder, zoals dat is ingevoerd op het tabblad Eigenschappen in het programma iMUIS Gebruikersbeheer.
    • In iMUIS op de server
      Een nieuw aangemaakte gebruiker wordt direct zichtbaar in het programma iMUIS Gebruikersbeheer.
    • Toegang tot het pakket activeren
      Zodra de ondertekende order- en incassobevestiging is ontvangen, goedgekeurd en verwerkt door KING Software zal de accountant per e-mail bericht krijgen dat de nieuwe gebruiker toegang heeft gekregen tot het pakket. De accountant dient nu in het pakket Systeembeheer de gebruiker te activeren.